fbpx

Plugit APP

Täysin uudenlainen sähköautoilijan lataussovellus

Plugit APP for presentations

Tervetuloa uuden Plugit APPin käyttäjäksi!

Plugit APP löytyy puhelimesi sovelluskaupasta Google Play ja App Store. Ottaessasi uuden sovelluksen käyttöösi, seuraa näytön ohjeita lisätäksesi tarvittavat tiedot, kuten yhteystiedot sekä maksukorttitiedot sovellukseen. Vanhassa Plugit Appissa tehdyt tilit siirtyvät uuteen automaattisesti ja vanhat salasanat toimivat myös uudella sovelluksella. 

Aiempi applikaatiomme mahdollisti lataamisen aloittamisen, lopettamisen ja maksamisen, kuten lataussovelluksille on tyypillistä. Uusi sovellus auttaa sähköautoilijaa ymmärtämään lataamisen kokonaiskustannukset ja tekee seurannasta helppoa. Sovellus on jatkuvasti kehittyvä alusta, joka mahdollistaa laajamittaisen jatkokehittämisen ja uusien, käyttäjiä palvelevien ominaisuuksien lisäämisen.

Alta löydät listan uusista ominaisuuksista.

Vanha lataussovellus on poistunut lopullisesti käytöstä 29.2.2024.

Sovelluksen rekisteröityminen

Ennen palveluiden käyttöä rekisteröidy Plugit APP -mobiilisovelluksella jonka puhelimesi sovelluskaupasta. Plugit APPin avulla pystyt muun muassa seuraamaan ja hallinnoimaan lataustapahtumiasi sekä etsimään vapaita latauspisteitä. 

Group 18

Lataa Plugit APP -sovellus

Rekisteröidy käyttäjäksi sähköposti-osoitteellasi. Täytä kohtaan ”Yrityksen nimi” yrityksen, taloyhtiön tai hallikiinteistön nimi riippuen siitä, missä latauslaite sijaitsee. 

Group 19

Tilaa lataustunniste (RFID-tag)

• Kirjaudu sovellukseen sisään
• Paina oikealta alhaalta ”Profiili”
• Paina ”Lataustunnisteet”.
• Alhaalta löytyy painike ”Tilaa lataustunniste”

Lataustunniste lähetetään sinulle suoraan kotiisi. Rekisteröitymisen jälkeen voit ladata julkisilla latauspisteillä. Voit valita tunnistaudutko latauslaitteelle lataustunnisteen vai sovelluksen kautta. 

Mikäli sinulle tulee kysyttävää latauksesta, me neuvomme mielellämme sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@plugit.fi tai puhelimitse numerolla 0207 350 330 (pvm/mpm/ulkomaanpuhelumaksu)

Before to use the charging devices, you need to register at Plugit APP with your mobile. You will find the Plugit APP from your phone´s application store. (Google Play or Apple Store)

With Plugit APP you can follow your home charger process, public charger event and find public charging stations.

1. DOWNLOAD THE PLUGIT MOBILE APPLICATION

Register as a new user with your work email address. Fill in “Company name / Your leasing Company”.

2. ORDER A RFID-TAG

• Sign in to the App
• Press “Profile” at the down righ corner
• Press ”Charging Tags”
• Add the information needed in the form and press “Order” -button below

RFID-tag will be sent to you directly to your home.

Should you have any questions, our customer service is happy to help you by phone 0207 350 330 or by email at asiakaspalvelu@plugit.fi

web plugit lataus 5546

Sovelluksen uudet ominaisuudet

report 1

Raportit

Näet tarkan kuukausittaisen raportin lataustapahtumista, ladatun energian määrästä ja säästetyistä CO2-päästöistä. 

heart 1

Latauspaikat suosikiksi

Voit määritellä latauspisteitä ja latureita omiin suosikkeihin nopeuttaaksesi niiden löytymistä ja käyttöönottoa.

edit 1

RFID-tunnisteen muokkaus

RFID-tunnisteen asetuksista voi valita, käytetäänkö tunnistetta roaming-lataukseen. RFID-tunnisteen voi halutessaan ottaa myös pois käytöstä kokonaan. 

plugin 1

Leasing-autoilijoiden päivitys

Leasing-autoa lataavat käyttäjät voivat täydentää sovellukseen tiedon pörssisähköstä, jolloin pörssisähkön piirissä olevalla Lue lisää...

sähkösopimuksella lataamisen hinta määrittyy tuntikohtaisesti automaattisesti. Leasing-autoa kotonaan lataava käyttäjä näkee sovelluksesta lataustapahtumien lisäksi myös yhteenvedon maksetuista hyvityksistä.

Käytämme laskennallisesti CO2-päästöjen määrittämiseen Traficomin ja SMEAR II:n lukuja. Raportit ovat suuntaa antavia. 

Lataa Plugit APP -sovellus!

Kuinka aloitan sähköauton lataamisen Plugit APPillä?

ikoni 1

Lataa Plugitin sovellus (Plugit APP) ja rekisteröidy käyttäjäksi

Rekisteröidy käyttäjäksi sähköpostiosoitteellasi. Sovelluksesta löydät jatkossa kaikki lataustapahtumasi ja julkisten latauslaitteiden kuukausittain laskutettavat maksut.

Rekisteröityessä merkitse ”Yritys (Company”)-kohtaan taloyhtiön tai yrityksen nimi, niin annamme latausoikeuden latauslaitteelle.

Huom! Latausoikeutta voi pyytää myös jälkikäteen sovelluksessa kohdasta ”Ilmoita ongelmasta” ja sitten ”Latausoikeudet”.  Vapaaseen kenttään voi kirjoittaa kohteen nimen tai
latauslaitteen ID numeron, johon oikeuksia tarvitaan. 

Jos tarvitset latausluvan useampaan paikkaan (esimerkiksi, jos haluat mahdollistaa työsuhdeautoilijana sähköauton lataamisen työpaikalla) voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

ikoni 2

Lisää maksukorttisi sovellukseen

Avaa Plugit APP -sovellus ja mene kohtaan ”Profiili (Profile)” ja ”Maksutavat (Payment methods)”. Lisää pankkikorttisi kohdasta ”Lisää uusi maksukortti (Add new payment card”). Lisäämältäsi kortilta veloitetaan lataustapahtumasi jatkossa. Sovelluksen kautta veloitetaan latauskulut kerran kuukaudessa automaattisesti siltä maksukortilta, minkä olet lisännyt profiiliisi. 

lisaa kortti
lisaa kortti2
ikoni 3

Tilaa lataustunniste eli "lataustägi"

Tilaa lataustunniste (RFID-tag) eli lataustägi Plugit APP -sovelluksen ”Profiili ( Profile”)-valikosta kohdasta ”Lataustunnisteet (Charging tags”).  Tilaa uusi tunniste kohdasta ”Tilaa lataustunniste (Order a charging tag”). Lisää  lomakkeessa pyydetyt tiedot ja paina ”Tilaa (Order”).

Jatkossa pystyt hallitsemaan aktiivista tunnistetta tässä näkymässä. Voit myös ottaa tunnisteen pois käytössä ja sulkemaan roaming-ominaisuuden pois päältä.

tilaa tagi
tilaa tagi2
ikoni 4

Tunnistaudu latauslaitteelle joko sovelluksella tai tunnisteella

Kun lataat julkisilla paikoilla, voit valita tunnistaudutko latauslaitteelle tunnisteen vai sovelluksen kautta. Tunnistautuminen on tärkeää, jotta latauskulut kohdistuvat oikein.

Sähköauton lataaminen ei ala Plugit APPillä - mitä tehdä?

  • Tarkista, että maksukortti on lisätty Plugit APP -sovelluksen profiilin ”Payment methods” osioon.
  • Varmista, että olet saanut luvan lataamiselle kyseisen kohteen latauslaitteissa. Tarkista myös, että olet lisännyt kohteen sovellukseen rekisteröityessäsi “Yritys”-kohtaan.
  • Katso onko kaapeli on huonosti kiinni laitteella.
  • Oletko varma, että tunnistauduit tarpeeksi nopeasti? Kun laitat latauskaapelit kiinni, sinulla on pikalatauksilla 15-30 sekuntia aikaa tunnistautua ja peruslatauksessa 30-60 sekuntia aikaa tunnistautua.
  • Tarkista latausmaksut sovelluksesta. Joskus automaattinen latausveloitus ei jostain syystä lähde kortiltasi ja profiilisi lukittuu. Käy klikkaamassa sovelluksessasi maksamatonta maksua. Kerran kuukaudessa kannattaa käydä tsekkaamassa sovelluksesta maksut ja että ne ovat menneet eteenpäin.
  • Jos olet käynyt läpi kaikki yllä olevat kohdat, voi kyseinen latauslaite olla viallinen ja Plugitin asiakaspalvelutiimi tilaa laitteelle huollon.

Muita ongelmia Plugit APPin käytössä?

Uuden lataussovelluksen käytössä on ilmennyt joitakin ongelmia ja virhetilanteita, jotka on pyritty nyt korjaamaan.

Sovellus hakee käynnistettäessä ajantasaiset tiedot kaikista saatavilla olevista latauslaiteista ja latauspaikoista. Jotkin toiminnallisuudet edellyttävät näitä tietoja ja toimivat vasta kun tiedot on haettu. Viive voi johtaa myös lataustapahtuman epäonnistumiseen.

Hakuvaihe kestää noin 30-90 sekuntia. Ongelmaa ei yleensä esiinny, jos sovellus on käyttäjällä auki taustalla. Viiveen pituus voi vaihdella riippuen käyttäjän verkkoyhteyden nopeudesta ja puhelimen tehokkuudesta. 

Jatkamme kehitystyötä yleisen käytettävyyden ja nopeudenparantamiseksi ja ilmoitamme uusien päivitysversioiden julkaisusta.

Välittömästi sovelluksen julkaisun jälkeen sadat sähköautoilijat yrittivät kirjautua sovellukseen samaan aikaan. Tämä ruuhkautti palvelimen ja sisäänkirjautuminen ei välttämättä onnistunut. Kun moni käyttäjä yritti vaihtaa epäonnistuneen kirjautumisyrityksen jälkeen salasanansa, salasanan
vaihtamisen mahdollistava autentikointipalvelu ruuhkautui. Nämä kaksi tapahtumaa johtivat hyvin moninaisiin virhetilanteisiin, joiden selvittely on
vielä kesken.

Tällä hetkellä

a) Jos käyttäjä ei ole koskaan vielä kirjautunut uuteen sovellukseen eikä muista vanhan sovelluksen salasanaa: salasanan vaihto vanhan sovelluksen kautta.

Jos käyttäjä on edes kerran kirjautunut uuteen sovellukseen mutta unohtaa salasanansa: salasanan vaihto uuden sovelluksen kautta.

Kaikilla laskutussopimuksen piirissä olevilla käyttäjillä laskutussopimus ei näkynyt sovelluksessa maksutapana. Tämä hetkittäinen puute johtui taustapalvelun muutoksesta, mutta lataustapahtumat kirjautuivat silti normaalisti laskutussopimuksille. Nyt laskutussopimukset näkyvät normaalisti.

Joillakin Android-puhelimilla maksukortin lisääminen ei onnistunut. Tämä ongelma on nyt korjattu ja maksukortin lisääminen onnistuu normaalisti kohdassa Profiili ja Maksutapa.

Mikäli kohtaat sovelluksen käytössä ongelmia, virhetilanteista voi helpoiten raportoida Profiilin alta löytyvällä ”Ilmoita ongelmasta” -lomakkeella.

Scroll to Top

SOITA MEILLE
0207 350 330

LÄHETÄ SÄHKÖPOSTIA

asiakaspalvelu@plugit.fi

Ota yhteyttä asiantuntijaan

Oli mielessäsi pieni tai iso toive tai kysymys, jätä yhteystietosi ja me palaamme asiaan pikimmiten! Yhteydenotto ei sido sinua mihinkään.

Asiani koskee*
Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Plugit Caas - oppaan lataus

Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Asiantuntijatapaamisen ajankohta

Nimi*
Ehdota meille sinulle sopivaa ajankohtaa, palaamme pian asiaan.
Tietosuoja*

Taloyhtiön lataustapakartoitus

Kartoituksen tilaaja*
Tietosuoja*

Lataa ”Sähköauton latausjärjestelmä työpaikalle” -opas

Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lataa ”Sähköauton lataus taloyhtiössä” -opas

Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lataa ”Sähköauton kotilataus” -opas

Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.